Livet vårt i en hengekøye nede i Costa Rica.

Nå har jeg kommet meg ned til Karoline, så nå starter blogginga igjen. Så nå tenker jeg dere hjemme er fornøyde!

Nå har vi akkurat kommet hjem fra sunset i Santa Teresa, den var veldig fin! Er visst veldig vanlig her å se på solnegangen hver dag. Selvom den er nesten helt lik. NEI, det er veldig koselig. Slappe av med gode folk og et par øl.

Jeg greier ikke helt å konsentrere meg, fordi hostelet er nå stappa av ticos og ticas (det er de som kommer fra Costa Rica) - og de er SÅ høylytte! I dag våkna jeg av at han ene ticoen på dormen slapp ei svært høylytt fjert, for en fin start på dagen.

Turen ned hit er den lengste turen jeg noen gang har hatt. Det første flyet fra Oslo-New York var et fly med sykt liten plass, så jeg fikk ikke sove i det hele tatt, og det var noen nordlendinger ved siden av meg som klaget over alt! Også var jeg i New York der jeg venta i 7 timer. Jeg måtte holde meg våken - for var så redd for å sovne og misse flyet mitt! Når gaten først åpnet, stod jeg i nesten en time og snakket med de som jobbet der. For fra Amerika var det andre regler for nordmenn å komme inn i Costa Rica, jeg trengte returbillett til Norge. Men med mitt søte smil ordnet alt seg og jeg kom meg på flyet til Honduras som den eneste som var hvit. Hoho. Honduras-Costa Rica fløy jeg et kjempelite fly, DET var skummelt!! 7 timer med buss, båt, buss, taxi var jeg endelig fremme hos Karoline!

Se så fine jenter! De to andre som ikke er Karoline, er fra Argentina - og er så hyggelige! De bor på hostelet med oss og har lært oss litt spansk og! Kjekt å kunne.

Som dere sikkert har skjønt bor vi på et hostel her nede i Playa Carmen. Der det er kjøkken der vi kan lage mat, felles dusjer, felles doer. Her bor vi på dormen 6 og 6. Og nå i romjula er den mest pågang her, så det har vært helt stappa hver dag! Flere dager har jeg fått tildelt en av de hengekøyene dere ser på bildet å sove i, men det hr ordnet seg med en seng hver dag! :-)

Man treffer så mange nye folk her hele tiden, og blir så fort knyttet - siden man er rundt hverandre hele tiden. Så det har blitt en liten "familie" - og i morgen drar vi videre med 10 andre herfra opp til Nicaragua. Det blir veldig gøy! Det skal visst være halvparten av prisen her, og vi skal ta oss ei lita kulturell-raid! Vulkaner, turiststtraksjoner osv. Nå tenker jeg dere er stolte der hjemme.

På vei til Playa Hermosa på planet til en bil.

Nyttårsfeiring på hostelet

Nyttårsaften hadde vi felles middag her på hostelet sammen med alle sammen. Superhyggelig! Vi satt og koste oss, snakka, og dro videre til en strandfest - og var der og så på rakettene og hadde det kjempegøy! DET er kult at vi var på Costa Rica på nyttårsaften!

Og Anette har med seg speilrefleksen!

Nei, så vi koser oss. Hengekøyelivet er virkelig noe dere burde prøve. Dere kommer til å høre fra oss, når vi har mer og fortelle :-)
Suerte, divertite! Ønsk oss god tur til Nicaragua.